7 המצברים הטובים ביותר לרכב בשנת 2021

7 המצברים הטובים ביותר לרכב בשנת 2021

ללא המצבר שלך, הרכב היקר שלך לא נוסע לשום מקום, נקודה. מצבר הוא מרכיב קריטי שמניע את המכונית שלך. בריאותו משפיעה על האם הרכב שלך לפעול בצורה חלקה או בכלל. לכן, רכישת מצבר לרכב הטוב ביותר עבור הרכב הספציפי שלך, כמו גם לדעת איך לטפל במכונית זה נושא חשוב ביותר באחזקת הרכב לכל בעל רכב. זה לא רק מבטיח ביצועים מיטביים אלא גם ימנע נזק מיותר לחלקים ורכיבים אחרים. 

זה נורמלי להחליף את המצבר פעם או פעמיים לאורך חיי הרכב שלך. חלקן פשוט נשחקות מטעינה ופריקה חוזרות ונשנות, ואילו במקרה של נהגים רשלניים, חלקן עלולות למות בטרם עת ודורשות החלפת מצבר . אבטחת מצבר הרכב הטוב ביותר עם ביצועים ותוחלת חיים מעולים ולכן אחד הדברים הטובים ביותר שתוכלו לעשות עבור ההשקעה בארבעה גלגלים שלכם. והדבר הטוב ביותר הבא הוא להבין את סוג המצבר הספציפי שיש לכם ואיך לטפל בו כך שיספק לכם שירות מעולה לשנים רבות קדימה.

בין אם אתה טירון או ותיק, הגעת למקום הנכון. אם אתם מכירים מצברים לרכב ויודעים בדיוק מה אתם מחפשים, צללו ישר לרשימה שנבחרה ביד 2021 של מצבר הרכב הטוב ביותר עם ביקורות מעמיקות. אחרת, הקדיש זמן רב יותר להבנת הסוגים השונים של המצברים, מיטב מותגי המצברים לרכב, כמה זמן הם נמשכים ומידע שימושי אחר כדי להפיק את המרב מהמצברים שלך.

תרשים השוואת מצברים לרכב הטובים ביותר

להלן מצברי הרכב המדורג הטוב ביותר בשוק, בהתבסס על מפרטיהם וכן ביצועים ואורך חיים מוכחים המבוססים על ביקורות מעמיקות של מצברים לרכישות מאומתות. יש משהו לכל בעל רכב ברשימה זו, ללא קשר לסדרי העדיפויות שלך ולתקציב שלך, שימו לב שבבחירת מצבר לרכב שלכם אתם חייבים להתאים אותו למפרט הטכני של יצרן הרכב.

יסודות המצבר לרכב

מצבר עד הבית
מצבר עד הבית, קרדיט תמונה: GoMotors.net
מה עושה מצבר הרכב? המצבר הוא המרכיב החיוני שמפעיל את מכוניתכם. בלעדיה אתה לא הולך לשום מקום. סוללות מורכבות מ"תאים". תאים אלה מכילים את האנרגיה האמיתית הדרושה להפעלת המכונית שלך ולהפעלתה.

כאשר אתה מסובב את המפתח, מתרחשת תגובה כימית בתוך המצבר. המבצר ממיר אנרגיה כימית זו לאנרגיה החשמלית והיא מספקת אנרגיה חשמלית זו למתנע כדי להניע את מכוניתך.

הכוח להפעלת המכונית מאוחסן בסוללה ונמדד במתח. סוללה טעונה במלואה כאשר היא מכילה 12.6 וולט ומעלה. כאשר סוללה יורדת ל 12.2 היא טעונה רק 50%, וכשהיא נמוכה מ 12 וולט המצבר "מת" ויש להחליפו.

לא רק שהמצבר שלך מספק את האנרגיה הנדרשת להתנעת המכונית שלך, אלא גם מייצב את המתח על מנת לשמור על פעולת המנוע שלך בריאה.

מה קורה אם יש לך מצבר חלש?

כאשר יש לכם מצבר חלש, בסופו של דבר המכונית שלכם מפעילה לחץ נוסף על מערכת הטעינה או על האלטרנטור ועל מנוע המתנע. חלקים אלה עלולים לתקול מכיוון שהם שואבים מתח יתר על מנת לפצות על חוסר כוח מהמצבר. אם לא תבדוק, תבדוק ותטען או תחליף את הסוללות במידת הצורך, תוכל להחליף החלפת חלקי חשמל יקרים – בדרך כלל ללא אזהרה.

הבנת סוגי מצברים בסיסיים

לפני שתקפוץ לביקורות למצברי הרכב , אתה חייב להבין את סוגיהם, שיהיו שימושיים עבורך כאשר תחפש את המצבר הטוב ביותר .

ניתן לסווג באופן כללי מצברים לרכב לשתי קבוצות, אם אנחנו מדברים על הפונקציה שלהם: מצברים להתנעה וסוללות מחזור עמוק. לכל סוג יש יתרונות ייחודיים משלו, שכדאי לדעת עליהם לפני שתקבלו החלטה כלשהי.

דרך נוספת לסווג מצברים לרכב היא על ידי העיצוב והטכנולוגיה שלהם. מבחינה עיצובית, ישנם שלושה סוגים: מצבר עופרת הוא הנפוץ ביותר ברכבים כיום, ואילו סוללות ליתיום יון וסוללות NiMh הן המצאות מאוחרות ומתקדמות יותר.

מצברי (SLI) לעומת סוללות מחזור עמוק 

הרשימה הנבחרת שלנו של מצברי הרכב הטובים ביותר כוללת מוצרים שיכולים לשמש גם כמצברים סטנדרטים וגם כמצברים במחזור עמוק. הבנת השונה ביניהם תעזור לך להחליט אם אתה מוכן לשלם עבור התוספת הזאת.

מצברים סטנדרטים נקראים גם מצברי ארכובה או סוללות SLI, שמשמעותן "התנעה, תאורה והצתה". סוללות SLI מספקות כמות גדולה של אנרגיה בהתפרצויות קצרות מאוד על מנת להפעיל את המנוע, כמו גם להפעיל את האורות ואביזרי חשמל אחרים. כתוצאה מכך, רק חלק קטן מהמצבר מתרוקן במהירות, בדרך כלל עומק פריקה רדוד של כ -2% עד 5% מיכולת המצבר.

לעומת זאת, מצבר מחזור עמוק היא סוללה המיועדת לטפל באלפי רבים של מחזורי פריקה עמוקה וטעינה לאורך חייה. אמנם מבחינה טכנית ניתן להחליף את המצבר ל -20% מבלי "להרוג" את המצבר מיד, אך מומלץ על ידי אנשי מקצוע לשמור על הפריקה המרבית הממוצעת בסביבות 45% עד 50% כדי למקסם את תוחלת החיים. של המצבר.

הבדל מרכזי נוסף בהשוואה למצבר סטנדרטי הוא מהירות הפריקה. סוללות מחזור עמוק מתוכננות גם לפרוק לאט, ובכך לספק כוח יציב למספר שעות בכל פעם במקום לספק גל מיידי של מתח גבוה לזמן קצר מאוד. תכונה זו הופכת סוללות למחזור עמוק לאידיאליות גם ליישומי קמפינג לדוגמא.

בנוסף, יעילות הטעינה האופיינית בסוללה עמוקה היא 85-95%, הטובים ביותר יכולים אפילו להתקרב ל 98%, וזה הרבה יותר גבוה מזה של המצברים סטנדרטים הרגילים.

1. מצבר עופרת

סוללות חומצות עופרת הן הסוג הנפוץ ביותר, המסתמכות על תגובה כימית של חומצה עופרת כדי להניע דברים. סוללות חומצות עופרת נכנסות לקטגוריית "SLI".

ברגע שהמצבר מעורר את המנוע לחיים, החשמל לרכב מסופק על ידי האלטרנטור. רוב הרכבים מגיעים עם מצבר SLI מהמפעל.

קטגוריה זו מחולקת עוד יותר ל-3 סוגים עיקרים של מצברים שהם:

  1. מצברי AGM – מצבר שמבוסס על סיבי זכוכית ספוגים בחומצה.
  2. מצברי ג'ל Gel – מדובר במצבר חומצה עופרת שבתהליך כימי בייצורו במקום חומצה מוסיפים ג'ל שמשמש בתור מוליך אלקטרוליט.
  3. מצבר ללא טיפול – זהו מצבר התנעה ללא צורך לתחזק אותו, לדוגמא לבדוק מים מזוקקים ולמלא במקרה הצורך.

למידע נוסף על התכונות הייחודיות והחסרונות והחסרונות של כל סוג, קפצו לסעיף הבא "סוגי סוללות עופרת חומצה". כל שלושת הסוגים עובדים על פי אותו מושג: קוטב אחד בעופרת אחת וקטוב שני בתחמוצת עופרת ששקועות בתמיסה אלקטרוליטית של חומצה גופרתית המפעילה תגובה בין שתי הלוחות במצבר.

החומצה הגופרתית תגרום לתגובה על צלחת העופרת הדו-חמצנית ותגרום ללוח לייצר שני דברים: יונים וגופרית עופרת. היונים המיוצרים מלוח הדו-חמצני מגיבים לצלחת הסמוכה כדי לייצר מימן ועופרת סולפט.

התוצאה היא תגובה כימית המייצרת אלקטרונים. האלקטרונים מתרוצצים סביב הלוחות ומייצרים חשמל. החשמל זורם ממסוף המצבר בכדי להפעיל את המנוע ולהניע את המכשירים החשמליים כמו רדיו, אורות פנים ופנסים.

מה שמעניין הוא שהתגובה הכימית הזו היא הפיכה לחלוטין, ולכן אתה יכול להזניק את המצבר שלך ולהמשיך לטעון אותה לאורך כל חייה. על ידי הפעלת זרם על המצבר במתח המתאים בדיוק, ייווצרו עופרת ועופרת דו חמצני על הלוחות ותוכלו לעשות שימוש חוזר במצבר עד שהיא תתיישן ויידרש החלפה.

בזמן טעינה של סוללת חומצה עופרת, המצבר מייצר חמצן וגז מימן, שעלולים להפיץ. זו הסיבה שסוללות מותקנות בדרך כלל מתחת למכסה המנוע, שם הן מתפוגגות ולא מתעבות. בעת התקנת המצבר בתא המטען, יש להתקין חומת אש כדי להגן על הנוסעים. יש לאוורר את ארגז המצברים גם כלפי חוץ הרכב.

המצטרפים החדשים לתחום המצברים לרכב הם סוללות ליתיום יון וסוללות NiMh. בדרך כלל משתמשים בסוללות אלה ביישומים נטענים לטלפונים סלולריים ולמכשירים ניידים אחרים. בהשוואה לסוללות חומצות העופרת הישנות, שני אלה יציבים מאוד ומחזיקים מטען לתקופה ארוכה, עם יכולת לשחרר את הטעינה במהירות.

2. סוללות ליתיום יון

סוללות ליתיום יון דומות מאוד לסוללות NiMh בהמשך. סוללות ליתיום הן סוג הסוללה היעיל ביותר ומחזיקות מטען סטטי למשך הזמן הארוך ביותר, מה שמסביר את מחירן העצום. סוללות אלה הופכות נפוצות יותר ביישומים בעלי ביצועים גבוהים, במיוחד כאשר הביצועים דורשים שהסוללות יהיו קלות ככל האפשר.

למעשה, פורשה החליפה לאחרונה את סוללות החומצה העופרת המקובלות, שמשקלן בדרך כלל כ -40 קילו, עבור ליתיום יון, שמשקלן כ -13 קילו בלבד. שדרוג כזה הגיע בעלות החלפה של 1700 דולר.

החיסרון היחיד הוא סוללות ליתיום יון אינן אידיאליות לשימוש במזג אוויר קר מאוד, מכיוון שהן עלולות להיפגע בטמפרטורות מתחת לקפוא.

3. סוללות NiMh

סוללות NiMh נטענות מהר, אך יש להן קצב פריקה מהיר יותר כשהן במצב סרק. אלה סוג המצברים המשמשים ברכבים היברידיים.

סוללות NiMh משתמשות בסגסוגת סופגת מימן כאלקטרודה השלילית, ובנוזל אוקסיהידרוקסיד כצד החיובי.

 

סוגי סוללות עופרת

סוללות "מוצפות"

סוג זה של סוללות מחזור עמוק, הנקראות גם סוללות רטובות, דורשות שני תהליכי תחזוקה חשובים. ראשית, סוללות עופרת חומצות מוצפות מאבדות מים במהלך מחזור הטעינה. יש למלא אותם בקביעות במים מזוקקים כל 2-4 שבועות לפי הצורך לתפקוד תקין ולהישאר בריאים.

שים לב שעליך להשתמש רק במים מזוקקים מאחר ובמים שאינם מזוקקים, כמו במי ברז, יש חלקיקים קטנים ומזהמים, מה שמחליש את הכימיה של המצבר רכב.

שנית, יש להשוות מדי פעם סוללות חומצות עופרת מוצפות כדי לוודא שכל תא טעון באותה מידה. אתה יכול לעשות זאת על ידי הפעלת חיוב יתר מבוקר אחת ל 30-90 יום. עוד על ההוראות לחיוב שוויון מבוקר בשאלות הנפוצות בסוף מדריך זה.

מאפיין מובהק נוסף הוא שסוללות מוצפות מייצרות גז בעת טעינת יתר. גז זה חייב להימלט כדי למנוע נזק למצבר באמצעות אוורור כלשהו, ​​ולכן סוג זה של סוללה מכונה לפעמים סוללת תא מאווררת.

מצברי רכב "אטומים"

סוללות אטומות הן גם סוללות עופרת כמו הסוג המוצף, אולם מכיוון שהן "אטומות", הן מבטלות את הסכנות הכרוכות בנזילות או דליפות חומצה והן מאפשרות תכנון ללא תחזוקה.

קל יותר לתחזק, סוללות אטומות אינן דורשות מילוי מים. הם דורשים מעט מאוד תחזוקה מלבד בדיקה מזדמנת על מצב הפריקה של המצבר באמצעות מודד או מד מתח כדי לקרוא את מתח הסוללה.

סוללות ג'ל

סוללות ג'ל הן לחלוטין כמעט ללא תחזוקה. התאים שלהם מכילים חומצה שהפכה למסה מוצקה על ידי הוספת סיליקה ג'ל, כך שאי אפשר לגרום לשפיכת חומצה גם אם המצבר נשבר.

עם זאת, לסוללות ג'ל יש כמה חסרונות. האחת היא שיש לטעון אותם במתח נמוך משלושת הסוגים האחרים של סוללות מחזור עמוק. אם יתר על המידה, עלולים להתפתח חללים בג'ל שלעולם לא יסגרו מעצמם ויגרום לאובדן יכולת המצבר. באקלים חם במיוחד, אובדן מים עלול לגרום למוות בטרם עת במצבר תוך 2-4 שנים.

שנית, הם יינזקו לצמיתות אם הם נטענים במהירות באמצעות מטען רגיל. טעינה מהירה כזו תייצר עודפי גז שעלול לפגוע בתאים, מכיוון שסוללות אלה מייצרות גז כאשר הן נטענות יתר כמו סוללות מוצפות.

מצברי AGM 

סוללות AGM גם אטומות, חסינות נזילות, נטולות תחזוקה ולא ידלפו חומצה גם אם הן שבורות. היותן ההמצאה העדכנית והמתקדמת ביותר והוצעה בערך באותה נקודת מחיר מסוג ג'ל לעיל, מצברי AGM מציעים יתרונות משמעותיים על פני המצברים המסורתיים והסוללות הג'ל.

בפרט, הסוללה הטובה ביותר של AGM הינה בעלת יעילות הטעינה הגבוהה ביותר, סובלת עומק פריקה עמוק בהרבה מסוללות מוצפות ללא נזק, ויכול מאוד לעמוד בטמפרטורות נמוכות. הם גם עמידים הרבה יותר בפני רטט והשפעה, מה שהופך אותם לאידיאליים למספר גדול יותר של יישומי קמפינג.

לסוללות AGM יש גם תכונות חכמות כמו בטיחות אלקטרונית, מאפייני נוחות, מערכות עצירת חיסכון בדלק ושקעי חשמל למכשירים אלקטרוניים ניידים. כדי ליהנות מכל היתרונות הללו, עליכם לשלם כ -40% עד 100% יותר מסוללות רגילות כמו סוללות עופרת.

 

קריטריונים לבחירת מצבר רכב הטוב ביותר

התנהגות מצבר במזג אוויר קר מאוד

הם מדד עד כמה המצבר שמפעיל את המנוע במזג אוויר קר במיוחד והיא מהווה דירוג מכריע של מצברים לרכב . כל דגם רכב דורש כמות אמפרית מסוימת כדי להתחיל, במיוחד במזג אוויר קר. אם המצבר שלך אינו מסוגל לספק את המתח, היא לא תתחיל להניע.

קרא עוד

  • בעיות קשה להתחיל במכונית: 6 דברים שצריך להיזהר מהם
  • מה לעשות אם רכב לא מתניע?

כדי לבדוק את דירוג ה- CCA של סוללה מסוימת, חפש תווית בחלק העליון או בצד של מארז הסוללה וחפש מספר ואחריו "CCA". אחרת, בדוק את המפרט המדריך של הבעלים שלך לקבלת דירוג CCA מינימלי. אם המצבר ברכב שלך אינו המקורי של המכונית, יהיה עליך לחפש את דירוג הסוללה המדויק של הסוללה עבור הרכב הספציפי שלך.

אם אתה חי באקלים קר כאשר הטמפרטורות יכולות להיות הרבה מתחת לנקודת הקיפאון לדוגמא בחורף ברמת הגולן, כדאי לחפש סוללה עם דירוג CCA גבוה יותר כדי למנוע בעיות הנעה של הרכב בבקרים קרים.

מצבר למזג אויר קר
מצבר למזג אויר קר

רזרבת כוח במצבר

תוכל למצוא מפרט חשוב על מארז המצבר.

רזרבת הכוח במצבר מציינת כמה זמן מצבר הרכב יכול להפעיל את הרכב אם מערכת הטעינה, שהיא האלטרנטור, והסטרטר, נכשלת. באופן כללי, 30 דקות הספק נחשבות לממוצעות, בעוד שעתיים ומעלה נחשבות ככוח רזרבה מעולה.

דרך לבחון את יכולת הרזרבה בפועל היא למדוד את משך הזמן שנדרש לסוללה טעונה במלואה עד 10.5 וולט, שזה המצב האופייני למלואו. ברמה זו, המכונית לא תוכל להתניע ללא קבלת עזר. דרך נוספת היא למדוד כמה זמן אתה יכול להשאיר את הפנסים בטעות ובכל זאת להניע את המכונית מבלי להזדקק לעזר הנעה.

אורך חיים, משך חיים למצבר רכב

חיי הסוללה נבדקים על ידי פריקה וטעינה חוזרת של הסוללה עד שהביצועים יורדים לרמות לא מקובלות. בדיקה כזו מבוצעת בדרך כלל בטמפרטורת בדיקה של כ- 75 מעלות צלזיוס או 167 מעלות צלזיוס כדי לחקות את הטמפרטורות הגבוהות בתחתית במהלך הקיץ, וזהו המצב המזיק ביותר לבריאות הסוללות ולאורך חייהם. חשיפה תכופה לטמפרטורות גבוהות מדרדרת את הסוללות במהירות עקב הגברת קורוזיית הפלטות והאלקטרוליט הדרוש להתאדות הזרם במהירות רבה יותר.

חיים ארוכים חשובים במיוחד אם אתה מבצע נסיעות קצרות בעיקר ביום יום שלך שאינם מאפשרים זמן רב לטעינה. עם זאת, אם אתם מתכננים להחזיק את הרכב עד 10 שנים, סוללה ברמה גבוהה יותר שתוכננה להחזיק מעמד זמן רב יותר תהיה השקעה נבונה יותר. אחרת, סוללה בדרגה נמוכה יותר בדרך כלל תספיק לך לבין 2-3 שנים ועשויה להיות אפשרות טובה יותר אם אתם מחפשים בתקציב זול.

גורמים אחרים שיש לקחת בחשבון

טיפ 1: בחר את סוג המצבר המתאים לרכב שלך

כולנו יודעים שכל רכב דורש סוג מצבר מסוים. כל רכב זקוק לכמות כוח שונה ולמצבר בגודל שונה.

לדוגמה, מכוניות רבות מגיעות עם AGM לתמיכה במגוון גדל והולך של רכיבים חשמליים, ומערכת הטעינה עשויה להיות מוגדרת במיוחד עבור סוללת AGM. לפיכך, עליך לבדוק את מדריך התחזוקה של הרכב שלך כדי לדעת איזה סוג מצבר מתאים לרכב שלך.

  • אם תאבד את מדריך התחזוקה, תצטרך לקחת את מכוניתך למוסך ולבקש ממכונאי שיזהה את סוג המצבר לרכב שלך.
  • אם אתה יוצא לקמפינג לעיתים קרובות, במיוחד אם אתה אוהב חפצי חשמל ללא חיבורים חשמליים, עליך לבחור במצברי מחזור עמוק על פני  מצבר סטנדרטי להפעלת מכשירי החשמל והמכשירים שלך.
  • מכיוון שלאקלים יש השפעה עצומה על אופן הפעולה של מצבר לרכב, עליכם לבחור מצבר המתאים לתנאי מזג האוויר המקומיים שלכם. סוללות מזג אוויר קר מסומנות לעיתים קרובות כ- “N” או “צפון”. סוללות מזג אוויר חם עשויות להיות מסומנות כ- “S” או “דרום”. במקרים מסוימים, הבעלים יכולים להחליף סוללת AGM בסוללה מוצפת מסורתית כדי להגביר את אריכות החיים באקלים חם, אך עדיף להתייעץ תחילה עם מכונאי.
  • אם אתה נהג שטח, סוללה שיכולה לסבול מתנודות קבועות תהיה בחירה טובה יותר עבורך.

מצבר טעינה עמוקה לקמפינג
מצבר טעינה עמוקה לקמפינג, מצבר למחזור עמוק.

טיפ 2. בחר בגודל הנכון

הסוללות מגיעות במגוון גדלים וחשוב לבחור את הגודל המתאים. אם הקטובי חיבור נמצאים במקום הלא נכון, ייתכן שכבלי המכונית שלך לא יגיעו או שהם לא יתאימו היטב.

כדי לקבוע את ההתאמה הנכונה לרכב שלך, עיין במדריך הבעלים שלך או במדריך התאמה בחנות. להלן קבוצות גודל סוללה להעדפתך.

  • גודל 24 / 24F (מסוף עליון): מתאים ביותר לרכבי אקורה, הונדה, אינפיניטי, לקסוס, ניסאן וטויוטה.
  • מידה 34/78 (מסוף כפול): מתאים לכלי רכב גדולים של קרייזלר, בין 1996 ל -2000 טנדרים GM, רכבי שטח, בתוספת מכוניות גדולות ובינוניות.
  • מידה 35 (מסוף עליון): מתאים לרוב היפניות, כולל רכבי ניסאן, סובארו, טויוטה והונדה.
  • מידה 47 (H5) (מסוף עליון): מתאים לדגמי ביואיק, שברולט, פיאט ופולקסווגן.
  • מידה 48 (H6) (מסוף עליון): מתאים לדגמי אאודי, BMW, ביואיק, קדילאק, שברולט, GMC, ג'יפ, מרצדס בנץ, מיני, פולקסווגן, וולוו, רבים שנמכרים בשוק האירופי וצפון אמריקה.
  • מידה 49 (H8) (מסוף עליון): מתאים לדגמי אאודי, BMW, יונדאי ומרצדס בנץ הנמכרים בשווקים באירופה ובאסיה.
  • מידה 51R (מסוף עליון): מתאים להרבה הונדה, מאזדה וניסן.
  • מידה 65 (מסוף עליון): מתאים למכוניות גדולות, משאיות וכלי רכב ספורטיביים של פורד או מרקורי.
  • מידה 75 (מסוף צדדי): מתאים לכמה מכוניות ג'נרל מוטורס בינוניות וקומפקטיות וכמה רכבי קרייזלר.

טיפ 3: בחר סוללה ללא תחזוקה

הודות לטכנולוגיה מתקדמת, מרבית מצברי הרכב כיום הינם נטולי תחזוקה אשר אינם זקוקים לתשומת לב מיוחדת. עם זאת, שימו לב שהסוג המוצף של סוללות עופרת דורש תחזוקה רבה יותר. הם מאבדים מים במהלך מחזור הטעינה, ולכן הם צריכים למלא במים מזוקקים רק כל 2-4 שבועות לפי הצורך לתפקוד תקין ולהישאר בריאים .

יתר על כן, יש להשוות מדי פעם סוללות חומצות עופרת מוצפות כדי לוודא שכל תא טעון באותה מידה. אתה יכול לעשות זאת על ידי הפעלת חיוב יתר מבוקר אחת ל 30-90 יום.

לכן, אם אינך איש טכני או תרצה לחסוך זמן, עליך לקנות סוללה נטולת תחזוקה במידת האפשר, שהיא סוג ג'ל או AGM.

קרא עוד

  • כיצד לבדוק מצבר לרכב עם מודד
  • כיצד לבדוק אלטרנטור: המדריך השלם
  • כיצד להסיר מצבר לרכב בבטחה

טיפ 4: הימנעו מרכישת סוללות ישנות או יד שניה

סוללות מאבדות את כוחן גם כשאנחנו מאחסנות אותן בזהירות. לכן, אתה תמיד צריך לקנות אחד חדש שיוצר בחצי השנה האחרונה כדי לוודא שמה שאתה קונה הוא הסוללה הטובה ביותר לרכב באותו זמן.

טיפ: כדי לדעת בן כמה הסוללה שלך, אתה יכול לבדוק את קוד התאריך בן ארבע או חמש הספרות בכריכת מארז הסוללה שלך. החלק הראשון של הקוד הוא מפתח ומורכב מאות וספרה, למשל D11. מכתב מוקצה לכל חודש: A לינואר, B לחודש פברואר וכן הלאה.

המספר שאחריו מציין את השנה: למשל, 8 לשנת 2008, 9 לשנת 2009, 0 לשנת 2010, 11 לשנת 2011, 12 לשנת 2012 וכן הלאה. אז "D11" פירושו באפריל 2011, הסוללה נשלחה מהמפעל למפיצי סיטונאים מקומיים.

טיפ 5: רכשו סוללה שיש לה מוניטין טוב

קניית סוללה עם הרבה ביקורות היא בחירה חכמה שכן סוללה זו נבדקת על ידי חובבי רכב וקהילות צרכנים. כל שעליך לעשות הוא לקרוא ביקורות או לבדוק דוחות צרכנים באתרים מסחריים שמוכרים את הסוללה כדי לקבל מידע על הסוללה או סוגים אחרים של סוללות הנמכרות שם.

הימור בטוח הוא לתפוס אחד מיצרן גדול עם ביקורות חיוביות. תוכלו למצוא בחלק הבא רשימה של מותגי סוללות הרכב היוקרתיים ביותר עם רשומות מוכחות.

כמו כן: מחזר את הסוללה הישנה שלך

אתה לא יכול לזרוק מצבר של מכונית בשום מקום מכיוון שהעופרת והחומצה של המצבר רעילים. אך ניתן למחזר אותם בקלות, ורוב הקמעונאים יפטרו מהמצבר הישן עבורך. לפעמים בעת רכישת מצבר חדש בחנות, ייתכן שתצטרך לשלם סכום קטן במיוחד שיוחזר בעת החזרת הסוללה הישנה.

מותגי הסוללות הטובים ביותר לרכב לביצועים מתמשכים

אם אתה מעודכן היטב ויודע מה הכי מתאים לרכב שלך, אל תהסס לתפוס מצבר פחות מוכר, במיוחד אם היה לך ניסיון חיובי עם דגם מסוים בעבר. אחרת, ללכת על מותגים נחשבים הוא ההימור הבטוח ביותר שלך.

יצרנים יוקרתיים מציעים לעתים קרובות שירות לקוחות טוב יותר, ובנוסף אם אתם בוחרים בדגם פופולרי של מותג גדול, תוכלו לאסוף ביקורות נוספות וסרטוני הדרכה של נהגים אחרים. להלן השמות הגדולים ביותר בשוק עם רבים מדגמי המצברים הטובים ביותר:

1. מצבר שנפ

שנפ יצרנית המצברים הגדולה בישראל. שנפ מייצרת ומשווקת מצברים לרכב, מצברים לאופנועים, מצברי פריקה עמוקה, בודקי ומטעני מצברים

2. מצבר ורטה

היסטוריה עוצמתית – למותג VARTA ® יש היסטוריה של למעלה מ 125 שנה. סוללות VARTA מותקנות במפעל על ידי יצרני רכב גדולים ואמינים על ידי נהגים ברחבי העולם.
כיום תמצאו את המוצרים שלנו במיליוני מכוניות, סירות כוח, אופנועים ומובילים. המהנדסים שלנו מכניסים מומחיות ודיוק בכל סוללת VARTA ® ומספקות אורך חיים ארוך יותר, פחות קורוזיה ועלות בעלות נמוכה יותר.3.

3. מצבר Start Up

מצברי סטארט אפ הם מצברים אשר מיוצרים על ידי מפעל ורטה, והוא תת מותג למצברי ורטה אשר מתמקד בפלח שוק של מצברים זולים יותר
כאשר ניתן למצוא מצברים במתח של 60-40 אמפר, 74 אמפר או של 100 אמפר.

4. מצבר וולטה

וולקן תעשיות רכב נוסדה לפני כ 70 שנה והינה חברת המצברים הוותיקה בישראל , המייצרת , מפתחת ומשווקת מצברים לכל סוגי הרכבים תחת המותג VOLTA . המצברים אותם מייצרת החברה מיועדים לכל סוגי הרכב, כולל מצברי פריקה עמוקה לרכב חשמלי קל.

5. מצבר בוש

טכנולוגיית סוללות מבית Bosch: הספק אופטימלי שיתאים לכל הדרישות
מצבר לרכב אנו משקיעים הרבה אנרגיה בעבודה היומיומית שלהם כדי לוודא שהמכונית שלך חזרה לדרך בהקדם האפשרי. זו הסיבה שאנחנו בשירות הרכב של בוש נשענים על הטכנולוגיה החדשנית ועל הסטנדרטים האיכותיים ביותר שמציעים סוללות בוש. כולם פותחו במיוחד כדי לענות על הדרישות של סוגים שונים של רכבים וכך להבטיח שלמכונית שלך תמיד יש הרבה כוח זמין – שלא לומר דבר ברמות הגבוהות ביותר האפשריות של איכות, בטיחות ואמינות.

6. מצבר אופטימה

מצברי אופטימה, מצברים חזקים לכלים רציניים, מצברי AGM ,במבנה ספיראלי ייחודי מבוססי טכנולוגיית ג'ל בעלי פריקה עמוקה וכוח התנעה עוצמתי

7. מצבר מוטלו

MUTLU – הינו מבין יצרני המצברים המובילים באירופה. מצברי MUTLU בנויים לעבודה בתנאי אקלים קיצוני ובשיטת סילבר מגה קלציום.
מצברי Mutlu נבחרו ע"י מיטב יצרניות הרכב בעולם כמצבר הבית ומורכבים בפס הייצור של היצרן כגון : מרצדס , טויוטה , איסוזו , רנו , פורד ועוד

תחזוקת מצבר לרכב

כמה זמן מחזיקים מצברי רכב?

מצברים לרכב מחזיקים, בממוצע, שלוש עד חמש שנים. ברגע שהסוללה שלך מעל גיל שלוש, הגיע הזמן לניטור צמוד.

כדי לדעת בן כמה הסוללה שלך, אתה יכול לבדוק את קוד התאריך בן ארבע או חמש הספרות בכריכת מארז הסוללה שלך. החלק הראשון של הקוד הוא מפתח ומורכב מאות וספרה, למשל D11. מכתב מוקצה לכל חודש: A לינואר, B לפברואר וכן הלאה.

המספר שאחריו מציין את השנה: למשל, 8 לשנת 2008, 9 לשנת 2009, 0 לשנת 2010, 11 לשנת 2011, 12 לשנת 2012 וכן הלאה. אז "D11" פירושו באפריל 2011, הסוללה נשלחה מהמפעל למפיצי סיטונאים מקומיים.

קרא עוד

  • כמה זמן נמשכות סוללות רכב חשמליות?
  • כמה זמן נמשכות סוללות היברידיות וכיצד להאריך אותן?

איך לדעת מתי המצבר ברכב שלך תקול

הקפדה על כך שמצבר הרכב טעון כראוי הוא קריטי למקסום חייו וטוב יותר, נותן לך חוויית נהיגה מהנה וללא טרחה עם הרכב שלך. הסימנים הנפוצים ביותר לכך שמצבר הרכב שלך זקוק לטעינה או שיש להחליפו:

  • אחד הסימנים הברורים ביותר הוא נורת סוללת האזהרה המוארת על לוח המחוונים.
  • הפנסים עמומים. כאשר המצבר חלש, אין לו מספיק כוח להפעלת רכיבי החשמל של מכוניתכם.
  • אתה שומע לחיצה, או כלום, כשסובבים את המנוע.
  • המנוע מסתובב באטיות בעת התנעה.
  • אתה צריך ללחוץ על דוושת הגז כדי להתחיל.
  • ללא התנעה: המכונית פשוט מסרבת להתניע.

דרך סופר נוחה לברר אם הסוללה שלך מספקת מספיק טעינה היא להשתמש במולטימטר. מודד מודד כמה מתח מצבר הרכב שלך אוגר כרגע, או כמה כוח מאוחסן במצבר.

זהו כלי פשוט לבחון את מצב המצבר לרכב בבית ובזמן קצר, וחוסך לך זמן וכסף עם המכונאים. באמזון תוכלו למצוא מולטימטר במחיר נמוך מ- $ 8 בלבד.

קרא עוד:

  • 6 דרכים לבדוק את מצבר הרכב
  • כמה מהר ניתן לטעון מצבר לרכב מת?

אביזרים שימושיים

מטען מצוף / זריקות

סוללות מועדות לבעיה הנקראת פריקה טבעית או פריקה עצמית, בה תגובות כימיות פנימיות מפחיתות את טעינה המאוחסן של הסוללה ללא שום חיבור בין האלקטרודות או מעגל חיצוני כלשהו. לכן, אם הרכב שלך עומד להיות פעיל במשך תקופה ממושכת, למשל, אתה צריך להכניס את רכב הפנאי שלך לאחסון בחורף, שקול להחזיק מטען מצוף כדי לשמור על טעינה מלאה.

מטענים צפים אלה ידועים גם בשם מטענים זליגה, מטענים לאחסון או מטענים לתחזוקה, ומונעים פריקה עצמית מוגזמת כאשר הסוללה שלך אינה בשימוש זמן רב. כדי למנוע זאת, קצב הטעינה של מטען צף שווה לקצב הפריקה העצמית הטבעית של הסוללה.

ברוב המטענים יש מעגלים מובנים למניעת טעינת יתר, כך שתוכלו להשאיר את המטען 24/7 מבלי לדאוג להטעין את הסוללה, אם כי ישנם דגמים שאינם יכולים ויכולים לפגוע בסוללה על ידי טעינה יתר. למרות שמטען צף מפקח וטוען אוטומטית את הסוללה, תמיד מומלץ להסתכל מדי פעם כדי לוודא שהכל עדיין תקין.

קפיצת התחלה

התחלות קפיצה לסוללה ניידות מאפשרות הזנק נוח ללא צורך לחבר שתי מכוניות. הם הופכים להיות קומפקטיים יותר ויותר, כך שתוכל לאחסן אותם ברכב שלך בכל עת ככלי חירום.

טיפים לתחזוקת מצברים

סוללות חומצה עופרת

יש לטעון כל הזמן מצברים חומצות עופרת בכדי לשמור על טעינה זו. השארת סוללת חומצה עופרת על המדף למשך 6 חודשים תדרדר את הסוללה, במיוחד במזג אוויר קר במיוחד.

מזג אוויר קר

מזג אוויר קר במיוחד הוא בעייתי עבור מצברי חומצות עופרת וסוללות  ליתיום יון . במזג אוויר קר קשה, סוללה יכולה לקפוא, שתקצר את הלוחות והסוללה כבר לא תטען. כאשר סוללה קופאת, דפנות הקופסה יתנפחו.

קורוזיה

קורוזיה היא בעיה בכל המצברים . קצת וזלין על הקטבים של המצבר רכב יגן מפני קורוזיה.

כבלים ומסופים 

הסוללה יכולה לבצע את עבודתה רק כאשר החיבורים שלמים ותקינים. כבל מצבר קרוע או רפוי יכולים להגביל את יכולתו של האלטרנטור לטעון את הסוללה ולספק חשמל לרכב.

כל כבלי המצבר חייבים להיות סגורים בחוזקה במצב שלא תוכל לנענע אותם ביד.

מבחן עומס

בעוד שכמעט כל מצברי הרכב של ימינו הם "נטולי תחזוקה", אנו ממליצים לבצע בדיקת עומס סוללה על ידי מכונאי מדי שנה לאחר גיל שנתיים אם אתה חי באקלים חם יותר או שהמצבר בן 4 או אתה מתגורר באזור קר יותר. . פעולה זו בודקת את יכולתו להחזיק מתח בזמן השימוש, והתוצאות יידעו אותך מתי הגיע הזמן להתחיל לקנות. 

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן