נורת המצבר נדלקה ברכב – מה עושים?

מצבר ורטה לרכב

קודם כל חשוב להדגיש כי במכונית נדלקים לעתים קרובות כאשר מתניעים אותה כדי להראות שהם פועלים. אם האורות נכבים במהירות, אין בעיה עם המכונית שלך או המצבר של הרכב ואתם יכולים להמשיך כרגיל.

במידה ויש תקלה במצבר של הרכב, נורית סוללה אדומה תדלק בלוח המחוונים של הרכב על מנת להתריע בפניכם על הבעיה. נורית חיווי זו תידלק כאשר המצבר של הרכב אינו נטען על ידי האלטרנטור בצורה טובה או כאשר יש בעיה במצבר.

בעיות שיכולות לגרום למנורת המצבר להדלק

יש כמה בעיות מרכזיות אשר יכולות לגרום למנורת המצבר בלוח המחוונים להדלק:

  • תקינות מצבר הרכב – במקרה כזה יש לבדוק את המחוון על המצבר.
  • מחברי המצבר לרכב – בדקו אם החיבורים רופפים ולא חזקים מספיק והמצבר זז בזמן הנסיעה, או שיש קורוזיה אשר גורמת לבעיה במגעים.
  • בעיה באלטרנטור לרכב אשר גורמת לכך שהמצבר לא יטען בצורה תקינה
  • בעיה בחגורת אלטרנטור – כדאי לבדוק שהיא לא רופפת או תקולה
  • כבלי חיבור האלטרנטור אינם תקינים

מה לעשות כאשר נורית המצבר נדלקת?

הדבר הראשון שצריך לעשות כשהנורה נדלקת הוא למצוא מקום בטוח לעצור בצד הדרך, אם אפשר, נסו לעצור בתחנת דלק או בתחנת עצירה בטוחה. כמו כן, מומלץ לכבות את כל המכשירים החשמליים כמו רדיו או מיזוג אוויר כדי לחסוך כמה שיותר מאמץ מהמצבר. אם בכלל אפשר, נסו להשאיר את המנוע פועל מכיוון שאולי לא תוכלו להפעיל אותו שוב לאחר שתכבו אותו.

ברוב המקרים, הבעיה פשוטה לפתרון. לעתים קרובות הסיבה לנורת האזהרה היא חגורת אלטרנטור שבורה או כבל מסוף של המצבר רופף. אלה מהירים וקלים לתיקון גם בצד הדרך, ואתם יכולים לחזור לנסיעה שלכם במהרה.

לעומת זאת, אם ווסת המתח או האלטרנטור עצמו תקולים, אז אתם צריכים סיוע מקצועי. תוכלו להזמין שירות נייד אשר יגיע עד אליכם ולקבל אבחון מהיר ופתרון מקצועי. קחו בחשבון כי ככל שהרכב ישן יותר ועבר זמן רב יותר מההחלפה האחרונה של המצבר או בדיקת האלטרנטור – זו יכולה להיות בעיה צפויה וכדאי למנוע אותה מראש על ידי ביצוע בדיקות תקופתיות של שירות מצבר עד הבית.

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן