כמה עולה מצבר לרכב היברידי ?

שאיבת דלק

כמה עולה החלפת מצבר היברידית?

זו עובדת חיים: מצברים מתקלקלים. מכוניות היברידיות וחשמליות צוברות פופולריות יותר ויותר באולמות תצוגה ברחבי עולם ולקוחות רבים מעדיפים לרכוש רכבים אלו בגלל שנמאס להם עלויות כבדות כמו מחירי הדלק שעולים ויורדים ללא הפסקה ובנוסף הורסים את איכות הסביבה,

כמובן, בהתחשב בניסיון עבר (סביר), קונה פוטנציאלי של רכב היברידי או חשמלי עשוי להרהר בכמה שאלות, כלומר: "האם המצברים האלה ימותו כמו הטלפון הנייד שלי?" וחשוב מכך, "כמה יעלה להחליף אחד?"

 

לפני שנענה על השאלות הללו, בואו ונזרוק מיתוס ארוך שנים., מצברים במכוניות היברידיות הן בני דודים רחוקים מאוד לאלה המשמשים במחשבים ניידים וטלפונים סלולריים, כך שאינך צריך לדאוג שהמכונית שלך תמות באמצע. באשר לעלויות, רוב המומחים מסכימים שמצבר חליפי לרכב היברידי יכול לנוע בין 1,000 דולר ליותר מ -6,000 דולר, תלוי בשנה ובדגם המכונית, ומבלי לכלול עלויות עלויות העבודה שכרוכות בכך.

 

אמנם זו עשויה להיראות כהוצאה גדולה, אך יצרניות הרכב מכוונות להורדת מחירים. למה שיעשו את זה? זה מסתכם בזה: בעיקרון, יצרני הרכב רוצים שמוצריהם יצליחו. כשלים בביצועים מפריעים להצלחה זו, ולכן מרבית מצברי המכוניות ההיברידיות נועדו להחזיק מעמד לאורך חיי הרכב. מצב הטעינה, הטמפרטורה ואריכות החיים בכל מצבר מנוהלים בקפידה על ידי יצרני הרכב שיודעים היטב שכל נסיגה עלולה להשליך על המותג שלהם ולצמיחה של השוק ההיברידי שעדיין מתהווה יחסית.

 

עם זאת, הבמה צפויה לזנק קדימה בטכנולוגיית מצברים המכוניות ההיברידיות . בעשור האחרון, הרוב המכריע של המצברים יוצרו מנוסחת ניקל מתכת (NiMH), אך ליתיום-יון – הילד החדש בחזית הטכנולוגיה – עשוי להשתלט על העולם ההיברידי בשנים הקרובות. המעבר מ- NiMH לליתיום יון יביא ככל הנראה הוזלת מחיר, בסופו של יום, נותרו השאלות: כמה יעלה להחליף מצבר היברידית כעת? כמה זה יעלה בעתיד?

קישור למאמר: 7 המצברים הטובים ביותר לרכב בשנת 2021

מדוע מצבר היברידי עולה כל כך הרבה להחלפה?

ההיסטוריה של מצבר המכוניות ההיברידי הייתה כרוכה בניסויים רבים. ההיברידית ברמת הייצור הראשונה, הונדה אינסייט, הגיעה לרצפות באולם התצוגה בדצמבר 1999. טויוטה תציג את פריוס זמן קצר לאחר מכן. שתי המכוניות, כמו ברוב המכריע של המצברים ההיברידיות כיום, התהדרו בטכנולוגיה מתפתחת וחדשה.

 

כדי להחמיר את המצב, החלפת סוללת פריוס המוקדמת ביותר הייתה עולה 5,500 דולר. למרבה המזל, הדור השני של פריוס התגבר על חסרונות הגרסה הקודמת וייצר מערכת מצברים טובה יותר בכ -2,000 דולר פחות, מארז המצברים מהדור השלישי מתגאה בתג מחיר של כ -2,400 דולר.

 

עם התמיהות המוקדמות מהדרך – בעיקר בעיות קטנות יותר עקב מערכות לניהול מצברים – המצבר הפכה לאחד החלקים האמינים יותר של מכונית היברידית.

 

מה בכלל הופך מצבר לרכב היברידי אמין? קרייג ואן בטנבורג, מנכ"ל המרכז לפיתוח קריירה רכב בווסטר, מסצ'וסטס, מביא את היברידית פורד אסקייפ משנת 2004 כמודל למערכת מנצחת. החבילה המיוצרת על ידי Sanyo מנוהלת על ידי תוכנת מחשב מתוחכמת, ומערכת קירור אקטיבית שומרת על החבילה בטמפרטורת פעולה אופטימלית. "זה די עמיד לכדור," הוא אמר.

 

וכאן טמונה הבעיה לקבוע מה עולה מצבר היברידית להחלפה.

 

"קשה להצביע על העלות המדויקת של החלפת המצברים ההיברידיות של ימינו מכיוון שמעט כל כך מוחלפות", אמר ברדלי ברמן, עורך HybridCars.com, והוסיף כי העלות תלויה גם בהוצאות נוספות כמו עלות העבודה. טויוטה מעריכה את אחוז כשלים במצברים בפחות מאחוז אחד – והמספר הזה יורד. אז, כמה אתה יכול לצפות לשלם עבור מצבר היברידית חלופית? "הנתון הכי טוב הוא בין $ 2000 ל -3,000 $, אם כי ניתן למצוא חבילות מצברים זולות בהרבה ברכבי פירוק,".

 

גודלו של ההיברידית יכול להשפיע גם על מחיר המצבר. מצבר חלופי לרכב שטח היברידי של פורד אסקייפ יכול לעלות מעל 5,000 דולר, אם כי לא סביר שתצטרך להחליף את המצבר לפני שתצטרך להחליף את הרכב עצמו. המצבר של טויוטה היילנדר, רכב שטח היברידי נוסף, תעלה להחלפה של כ -4,900 דולר, אם כי לאחרונה הצליחה החברה להוזיל את העלות הזו ב -400 דולר.

 

אולם דבר אחד ברור: טויוטה מתכננת להוסיף לשוק מיליון רכבי הייברד השנה, כך שהצרכנים יכולים לצפות לירידה חדה בעלויות ההחלפה. מכיוון שרוב ההיברידיות הידועות נמצאות בדרכים כבר עשור ומעלה, הצרכנים עשויים לראות עלייה בתחלופות המצברים ההיברידיות בשנים הקרובות. הם עשויים להיות אמינים וארוכי טווח, אך מצברים היברידיות, כמו רוב חלקי הרכב, יתבלו בזמן.

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן