כמה זמן צריך לנסוע כדי לטעון מצבר?

כמה זמן צריך לנסוע כדי לטעון מצבר

זאת שאלה נהדרת!

זה משתנה כי תלוי כמה טעינה יש במצבר לפני שתתחיל לנסוע ולסגנון הנהיגה שלך. המצבר לרכב שלך נטען על ידי האלטרנטור שלך. לעתים קרובות, שהמצבר מת, זה נובע מתקלה באלטרנטור.

באופן כללי, אם אתה יכול לשמור על סל"ד המנוע שלך גבוה, האלטרנטור שלך יטעין את הסוללה בקצב מהיר יותר. אם אתה נוהג בכביש מהיר, אתה אמור להיות מסוגל לטעון את המצבר ברכב תוך 30 דקות.

אם אתה נוהג בעיר, זה עלול לקחת כשעה.

 

כמה זמן אתה צריך לנהוג ברכב כדי להטעין מצבר מת?

אם ברצונך להטעין את מצבר הרכב בזמן נהיגה, עליך להפעיל את המכונית בלמעלה מ -1,000 סל"ד לזמן מתמשך. ככל שמצבר הרכב מת זמן רב יותר, כך ייקח לטעינה זמן רב יותר למצבר. עם זאת, אם אתה נוהג לפחות 30 דקות, אתה אמור להיות מסוגל לטעון את הרכב מספיק כדי שהמצבר עדיין יעבוד אם תכבה את המכונית ותפעיל אותה מחדש. אם אתה נוהג כשעה מבלי להשתמש ברדיו, באורות או בכל רכיב חשמלי אחר ברכב, אתה אמור להיות מסוגל לטעון את מצבר הרכב שלך במלואו.

קישור למאמר: 7 המצברים הטובים ביותר לרכב בשנת 2021

האם מצבר הרכב נטען בניוטרל?

אם אי פעם נתקעת עם מצבר מת, ייתכן שאתה תוהה אם המצבר יטען בזמן שהרכב שלך בהילוך סרק או בעגה העברית בניוטרל. תלוי כמה זמן המצבר מת ושנת היצור והדגם של המכונית שלך, עדיף להשאיר את המכונית בסרק עד שתוכל להזיז אותה שוב. החדשות הטובות הן שהמצבר לרכב שלך ימשיך לטעון תוך כדי הילוך סרק. האלטרנטור יטען את המצבר שלך וייתן כוח חשמלי למצבר. כל עוד המנוע שלך מניע את האלטרנטור, האלטרנטור ייצר חשמל, מה שמאפשר לו לספק כוח למצבר.

חשוב גם לדעת כיצד פועלת מערכת החשמל של מכוניתכם לפני שאתם מתכננים נסיעה ארוכה בכביש או נסיעה. זה יעזור לך להבין כיצד הרכב שלך יכול לטעון את מצבר הרכב. המצבר תוכנן במיוחד בכדי לתת לרכב שלכם מספיק חשמל למתנע הרכב, שמסובב את המנוע שלכם ומפעיל אותו.

כאשר המנוע מתחיל לפעול, הוא ימשיך לפעול עד שלא ימכר לו הדלק במכונית שלך או שיש בעיה במנוע שלך.

כאשר מנוע הרכב מסובב את הרצועה, הדבר גורם לחגורה לספק כוח לחלקים האחרים של מכוניתך כך שרכבך יפעל כראוי. האלטרנטור הוא אחד האלמנטים של המכונית שעובד על פי תפקוד החגורה שסובבת סביבו. האלטרנטור שולט אם המצבר שלך מקבלת מספיק כוח בקצב יעיל.

 

האם הפעלת מנוע הרכב בזמן טעינה של המצבר יגרום לו להיטען מהר יותר?

אם תניע את המנוע בזמן שאתה טוען את מצבר המכונית שלך אם מטען חיצוני, הדבר עשוי לעזור לרכב שלך להיטען מחדש מהר יותר. סיבוב המנוע מאיץ את הזרימה החשמלית למצבר החלש. אם תקפידו על סיבובי מנוע של יותר מ -1,200 סל"ד. עם זאת, לאחר שעשית זאת שלוש או ארבע פעמים, עליך להפסיק להניע את המנוע. אתה יכול לשמור את המצבר על המטען עוד כמה דקות כדי לראות אם היא נטענת. אם אתה עדיין לא מצליח להניע את המכונית, זה יכול להיות סימן לכך שבמצבר שלך יש קצר חשמלי, או שיש לרכב בעיות חשמליות נוספות בנוסף למצבר מתה.

בזמן שאתה טוען את המצבר של המכונית שלך וכבר יכול להניע את המנוע, עדיף לנסוע ברכב לזמן מה כדי לוודא שהמצבר פועל כהלכה. לאחר שהמצבר מחובר למטען למשך כחצי שעה, עליכם לנוסע עם הרכב לזמן מה כדי לעזור למצבר לשמור על הטעינה. ברגע שתגיע הביתה, תוכל לכבות את המכונית ולהפעיל אותה שוב כדי לוודא שהמצבר עובד טוב. אם קשה לך להתניע את המכונית או שאינך יכול להתניע את הרכב לאחר כיבויו, השתמש במטען בעל אמפר נמוך כדי שהמצבר תוכל להיטען בבטחה למשך מספר שעות.

 

כמה זמן לוקח לטעון מצבר לרכב באמצעות מטען של 12 וולט?

משך הזמן שיידרש לטעינה מלאה של מצבר הרכב אם יש לך מטען של 12 וולט הוא עד 12 שעות. ככל שעוצמת החשמל של המטען גבוהה יותר, כך זמן הטעינה קצר יותר. עם זאת, אם ברצונך לשמור על טעינת המצבר באופן עקבי, עדיף לבחור מטען בעל עוצמה נמוכה יותר לעומת עוצמה גבוהה יותר.

לדוגמה, אם אתה רוצה לטעון מצבר ב 40 אמפר, המצבר לרכב שלך יטען תוך מספר דקות. תוכל להפעיל את המכונית שלך ולנהוג בה שעה-שעתיים, גם אם המצבר שלך התרוקנה לפני שהתחלת להטעין אותה. מטען של 40 אמפר נהדר להיות איתך כשאתה נוסע למרחקים ארוכים ורוצה לוודא שניתן לטעון את המצבר שלך במהירות, במיוחד אם אין מישהו בסביבה שיעזור לך עם כבלים להנעת הרכב.

עם זאת, אם אתה טוען מצבר לרכב עם מטען של שני אמפר, התהליך עשוי להימשך כ- 24 שעות. מצבר הרכב הממוצע הוא כ 48 אמפר, והוא דורש טעינה של 1 אמפר לשעה. אתה יכול להשתמש במטען בעל אמפר נמוך כדי "לטפטף" את המצבר שלך ולשמור על המצבר ברמה מסוימת באופן עקבי.

 

האם אפשר להשאיר מטען מצבר מחובר למצבר הרכב לזמן ממושך מדי?

אמנם אתה רוצה להשאיר את המטען לרכב מספיק זמן כדי שהמצבר יטען במלואו, אך אי אפשר להשאיר את המטען על המצבר זמן רב מדי. אם תשאיר את המטען על המצבר לתקופה ממושכת, אפילו בשתי אמפר בלבד, המצבר בסופו של דבר ימות. טעינת יתר של המצבר יכולה להוביל לגזים, מה שאומר שהמצבר יתחיל לייצר יותר מדי מימן וחמצן. אם יש לך מצבר ישן יותר, גזים אלה יכולים "להתבשל" על המצבר ולחשוף את לוחות המצבר, דבר שעלול להוביל לנזק.

כשאתה משתמש במטען סוללות, נסה לא להשאיר את המכשיר על המצבר יותר משעה. אם למטען יש מסך תצוגה המאפשר לך לדעת את מצב הטעינה, הסר את המטען לאחר שתראה שהמצבר טעונה במלואה.

במידה וכל מה שנעשה לא עוזר למצבר, אז בשלב זה נדרש להחליף מצבר באחד חדש, התקשרו אלינו ונגיע עם מצבר עד הבית

 

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן