כמה זמן לוקח לטעון מצבר רכב מת?

טעינת מצבר לקויה

מצבר ברכב משחק תפקיד מכריע. הוא מספק את הכוח החשמלי הדרוש להפעלת מנוע מכונית. הוא גם מאחסן את החשמל הנוסף, שנוצר על ידי האלטרנטור. עם מצבר רכב מת, לא תוכל להפעיל מספר אביזרי חשמל לרכב. אבל העניין הוא מדוע זה קורה? ישנן סיבות רבות מאחורי תקלה בסוללה ברכב.

גורם לכשל במצבר הרכב

כמה זמן לוקח לטעון מצבר רכב מת
משך טעינת מצבר לרכב (קרדיט מקור צילום: Yourmechanic.com)

עם מצבר לרכב שמת, תמצאו עצמכם תקועים וכמובן, ללא שום פיתרון להתנעת הרכב שלכם. במצב זה, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתקשר למכונאי. אך חייבים לדעת את הסיבות הנפוצות לתקלות ברכב.

1. השארת פנסי הרכב דולקים

אמנם, ברוב המכוניות יש כיבוי תאורה אוטומטי, אך ללא מתקן זה, השארת פנסים דולקים היא הסיבה העיקרית לתקלה במצבר הרכב. פנסים צורכים את חשמל המצבר בקלות וגורמים להתרוקנות שלו.

2. שימוש באביזרי הרכב

אם אתה משתמש באביזרים שונים של המכונית שמשאירים את המפתח במצב פועל, המצבר של הרכב שלך ימות די מהר. מכיוון שהסוללה צריכה לספק חשמל להפעלת המנוע, שימוש באביזרים כמו רדיו ומערכות איתור רכב לדוגמא גורם לאובדן מתח במצבר.

3. טעינת מצבר לקויה

טעינת מצבר לקויה
מצבר לרכב שמת נובע מטעינה לקויה (קרדיט מקור צילום: onallcylinders.com)

אם מערכת הטעינה לא עושה את עבודתה טוב, הסוללה של המכונית תתנקז גם בזמן השימוש. מכוניות מסוימות מספקות חשמל לאורות, לרדיו ולמערכות אחרות מהאלטרנטור של המכונית. זה מרוקן את המצבר מהר יותר במקרה שיש בעיית טעינה.

כמה זמן לוקח לטעון מצבר מת לרכב 

מערך גורמים אחראי לקביעת משך זמן טעינת מצבר לרכב.

  • מצב הסוללה
  • זמינות החיוב שנותרה לאחר השימוש הקודם
  • כוח המטען
  • ההגדרה של טעינת המצבר

פירוש הדבר שמטען בעל קיבולת גבוהה ייקח רק 10-15 דקות למלא את הסוללה. מצד שני, אם הטעינה איטית, ייתכן שיידרשו כ- 24 שעות לטעון סוללה מתה לחלוטין.

נקודה חשובה נוספת שאסור לפספס היא קיבולת הסוללה שאתה טוען. לדוגמא, סוללה של 12 וולט תארך יותר זמן מסוללה של 24 וולט. לצד זה, גם מצבה של הסוללה ממלא תפקיד מפתח. זה משפיע ישירות על זמן הנדרש לחיובו. סוללה מתוחזקת עם חומצה גופרתית ומים מזוקקים בהחלט תארך פחות זמן. יתר על כן, אם הטעינה המשמשת לסוללה היא גבוהה יותר, צריך לטעון אותה פחות. לדוגמה, טעינה של 2 אמפר עשויה להימשך 24 שעות לטעינת סוללה של 24 וולט, בעוד שלטעינה של 3 אמפר ייקח פחות מיום לטעון סוללה של 12 וולט.

מצבר למכונית שהתקלקלה יכולה לגרום צרות לבעל הרכב, בכול מקום. עקוב אחר מצב המצבר והטען אותה באופן קבוע.

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן