כיצד לטעון מצבר לרכב

כיצד לטעון מצבר לרכב

טעינת מצבר לרכב מת היא קצת יותר מורכבת (ועלולה להיות מסוכנת יותר) מאשר טעינת הטלפון החכם שלך. אתה לא רוצה להיות לחטוף זרם או לגעת בטעות בחומצה המצבר. אתה גם לא רוצה להיתקע עם מצבר מתה (שוב) אם אתה לא נותן למצבר להיטען מספיק זמן. עקוב אחר הפוסט כדי ללמוד כיצד לטעון מצבר לרכב בבטחה וכמה זמן לתת לסוללת הרכב לטעון.

 

מה עושה מצבר לרכב

לפני שאנחנו נטען מראש, כדאי שתדעו מה מצבר לרכב עושה. זה משרת שתי מטרות:

  1. זה נותן לרכב שלך את הכוח הדרוש לה כדי להתניע.

המצבר מספק מתח למתנע על ידי הפיכת אנרגיה כימית לאנרגיה חשמלית.

 

  1. זה שומר על המכונית שלך פועלת.

מצבר הרכב מספק זרם מתח קבוע כדי לשמור על פעולות המנוע והאביזרים (כמו הרדיו, הפנסים הקדמיים וכל המחשבים המשולבים ברכב).

כאשר המצבר שלך חלש או ישן מדי, הוא לא יכול לעשות את אחד הדברים האלה. יתכן שתצטרך להטעין את מצבר הרכב אם המנוע שלך מתקשה בהתנעה, או אם המצבר שלך מת לגמרי.

מעבר להתנעת המכונית שלך, טעינת המצבר שלך יכולה לעזור לך להבין אם הגיע הזמן למצבר חדש עבור המכונית או לא. לדוגמא, השארת תאורה פנימית דולקת בין לילה תרוקן את המצבר שלך, אך אם המצבר "בריא", היא אמור להיטען במהירות ולחזור ולתפקד כרגיל. לעומת זאת מצבר שצריך להיות מוחלף, זה מצבר רכב שיהיה צורך לטעון מספר פעמים.

 

מה לעשות לפני טעינת מצבר

עכשיו, בואו ניכנס למדריך. התחל בחמשת השלבים האלה לפני שתנסה לטעון או להניע מצבר לרכב.

 

  1. עיין במדריך הרכב שלך.

כל מכונית שונה ויכולות להיות ליצרן הוראות ספציפיות לייצור ולדגם שלך.

  1. בטיחות בהחלפת מצבר.

ודא שאתה טוען את המצבר באזור שאין בו להבות, ניצוצות או עשן. כמו כן, הסר תכשיטים כלשהם, מכיוון שהוא עלול להוות סכנה בטיחותית. בנוסף, השתמשו בכפפות בטיחות ומשקפיים.

  1. לרחרח מסביב למצבר הרכב.

האם אתה מריח משהו שמזכיר לך ביצים רקובות? אם כן, ייתכן שמהמצבר דולף גז מסוכן ולא כדאי לך לנסות לטעון את המצבר. התרחקו מהרכב, גררו אותו ותנו לאיש מקצוע להעיף מבט.

  1. בדקו את החום המצבר.

חום העולה ממארז המצבר עשוי להעיד שהוא עבד קשה מכפי שהיה צריך. שמור על מכסה המנוע פתוח ותן למצבר להתקרר לפני שתנסה להטעין אותו.

  1. חפש קורוזיה סביב המצבר.

באופן כללי, קורוזיה נראית כחומר ירקרק סביב יציאות הקטבים של המצבר שלך. זהו תוצר של אדי חומצה שיוצאים מהמצבר שבאים במגע עם האוויר – וזה די נפוץ ברוב המצברים. עם זאת, זה יכול לפגוע במערכת             החשמל של המכונית שלך ולהקשות על המצבר לקבל את הטעינה. ניתן להסיר את הקורוזיה על ידי ניקוי בעזרת מברשת ותערובת מים וסודה לשתייה.

 

כיצד להשתמש במטען מצבר לרכב נייד

לאחר שהכנתם את המצבר, אתם מוכנים לפעולה! (תוכלו למצוא מטעני מצברים פשוטים לרכב בחנויות חלפים לרכב) שימו לב כי בהתאם למצב (ולסוג המטען) תוכלו להשתמש במטען כדי להתחיל במהירות או לטעון את המצבר במלואה.

 

  1. חבר את המטען למצבר.

תהליך זה דומה לזה של הפעלת מצבר. ראשית, וודא שהמטען והרכב שלך כבויים. לאחר מכן, חבר את המהדק החיובי (האדום) לקוטב החיובי במצבר שלך.

כעת חבר את המהדק השלילי (השחור) לאזור יציב במרכב הרכב, או במארז. אמנם אתה יכול גם לחבר את המהדק השחור לקוטב השלילי של המצבר, אבל זה לא הדבר הבטוח ביותר לעשות. המצבר עלולה לדלוף גז מימן, ובמקרה זה אפילו הניצוץ הקטן ביותר עלול להוביל לפיצוץ או שריפה.

 

  1. הכן את המטען למצבר.

על המטען תצטרך לכוונן את המתחים הדרושים למצבר שלכם כמו וולט ואמפר. הטענה עם אמפר נמוך יותר יביא לתקופת טעינה ארוכה יותר, אך זה יוביל לטעינה אמינה יותר. עם זאת, אם המהירות היא מה שאתה מחפש הגבר את האמפר, רק הקפד לעקוב אחר ההוראות המצורפות למטען וכל ההנחיות המוצעות בחוברת ההדרכה.

 

  1. הפעל את מטען המצבר לרכב.

צריך לחבר את המטען לחשמל, ותן לו לעשות את שלו. תלוי בסוג המטען שיש לך, הוא עלול להיפסק אוטומטית לאחר שהמצבר מלאה, או שהוא יכבה לאחר תקופה מוגדרת.

 

  1. נתק את המטען מהמצבר.

לאחר שהמצבר נטען והחזיר לעצמו את כוחות ההפעלה של המכונית, כבו, ובמידת הצורך, נתקו את המטען ממקור החשמל. הגיע הזמן לנתק את הקטבים! זה אולי נשמע לא אינטואיטיבי, אך זה צריך להיעשות בסדר הפוך – הקוטב השלילי (השחור) צריך להיות הראשון שתסיר, ואחריו הקוטב החיובי (האדום).

 

כיצד לטעון את מצבר הרכב ללא מטען

אם אין לך גישה למטען סוללות, תצטרך לדעת כיצד לטעון מצבר לרכב ללא מטען. כבלי הנעה יהיו ההימור הטוב ביותר שלך. אתה יכול לעיין בהוראות המלאות שלנו להפעלת מכונית כראוי או לבצע את השלבים הבאים.

 

  1. טלפון לחבר.

תזדקק לסיוע מרכב אחר (רכב עם מצבר טוב) אם אתה מתניע את המכונית שלך. נסה להחנות את המכוניות זו מול זו, או קרוב ככל שתוכל להשיג אותן!

  1. כבה הכל.

כבה את כל האביזרים הרכב שלך כמו הרדיו וכל רכיב אחר, בגדול אף צרכן חשמל ברכב לא אמורים לפעול. כל הכוח צריך להיות ממוקד במנועים.

  1. התחל בכבלי בקוטב החיובי.

יש לך את כבלי המגשר ביד? חבר את הכבל החיובי, שבדרך כלל אדום, לקוטב החיובי שבמצבר המת. ואז חבר את הכבל האדום למצבר הטוב (של החבר בדוגמא שלנו). ודא שהמהדקים לא באים במגע אחד עם השני.

  1. חבר את כבלי המגשר השלילי.

חבר את המהדק השלילי, שבדרך כלל שחור, לקוטב הנותר במצבר המת. לאחר מכן, חבר את הכבל השחור לקוטב ברכב השני.

  1. התניעו את המנוע.

ראשית, התניע את מנוע הרכב עם המצבר הטוב. לאחר מכן, נסה להתניע את המכונית עם המצבר המת. לאחר שעשית זאת, לחצו קצת גז במנוע של המכונית "הטובה" כדי להגביר את תפוקת המצבר – תן למצבר המת עוד קצת מיץ. עכשיו תן לשני הרכבים לפעול למשך כמה דקות.

  1. הסר את כבלי ההנעה.

ברגע שהרכב שהזנק פועל בצורה חלקה, הגיע הזמן להסיר את הכבלים. התחל עם השליליות תחילה, ואחר כך עם החיוביות. זה ההפך ממה שעשית כשהתחלת בתהליך. הנה ההזמנה שעליך לבצע:

 

נתק את המהדק השלילי (השחור) מהרכב עם המצבר הרע.

נתק את המהדק השלילי (השחור) מהרכב עם המצבר הטוב.

נתק את המהדק החיובי (האדום) מהרכב עם המצבר הטוב.

נתק את המהדק החיובי (האדום) מהרכב עם המצבר הרע.

אם פעלת לפי שלבים אלה כראוי והרכב הניע עם המצבר התקול צריך להיות לו מספיק כוח כדי לאפשר לך לנסוע לסיבוב של כרבע שעה עד חצי שעה בשביל לתת לאלטרנטור זמן לטעון את המצבר, במידה ולאחר הסיבוב הארוך שעשיתם אתם מכבים את הרכב והוא מניע עד ככל הנראה שהמצבר חזר לחיים, ואם שוב לא ניתן להניע – המצבר תקול ויש להחליפו עם שרות של מצבר עד הבית

כמה זמן לטעון מצבר לרכב

טעינה מלאה של מצבר באמצעות מטען עשויה להימשך בין מספר שעות ליומיים, תלוי בעוצמת המטען ובמתח המצבר. בעוד שמצבר רכב טעון חלקית עדיין יאפשר לך לנהוג ברכב שלך, לפחות למרחק קצר, אתה מסתכן בהתחלת התהליך הזה מחדש אם לא תחכה לטעינה מלאה.

 

 

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן