באיזו תדירות כדאי להזמין מצבר עד הבית ולהחליף את מצבר הרכב שלכם?

מצבר עד הבית

לא מעט פעמים אנשים שואלים אותנו באיזו תדירות יש להחליף את המצבר של הרכב שלהם. אמנם, אין תשובה אחת שאנחנו יכולים לתת כי זה באמת תלוי בצורת השימוש ברכב, באקלים האזורי ובעוד גורמים רבים. יחד עם זאת, רוב המצברים מחזיקים מעמד בין שלוש לבין ארבע שנים, אך לאחר שהמצבר עבר את שלוש השנים הראשונות לחייו אנו ממליצים לבצע בדיקה שלו לפחות פעמיים בשנה.

בצורה הזו אתם יכולים לדעת בדיוק מה המצב של המצבר והאם הגיע להזמין מצבר עד הבית ולהחליף אותו לפני שהוא שובק חיים וגורם לבעיות ברכב שלכם, או האם אתם יכולים להמתין עוד ולהמשיך להשתמש באותו המצבר.

הגורמים המשפיעים על אורך חיי המצבר

ישנם כמה גורמים אשר יכולים להשפיע על אורך חייו של מצבר הרכב שלכם, וכדאי מאוד שתכירו את הגורמים הללו:

  • תקלה באלטרנטור של הרכב – המצבר והאלטרנטור עובדים בשיתוף פעולה ולכן אם יש בו תקלה, המצבר לא נטען בצורה תקינה ועם הזמן, הוא יפגע ואורך החיים שלו יתקצר בצורה משמעותית.
  • נסיעות קצרות – אם אתם כמעט ולא נוסעים לנסיעות ארוכות ורוב הנסיעות שלכם ברכב הן לפחות מחצי שעה, מה שיקרה הוא שהמצבר לא יגיע למצב של טעינה מלאה. זה יגרום למצב שמכונה ריבוד חומצה – תהליך שבו ריכוז האלקטרוליטים כבד בתחתית וקל למעלה וזה יאיץ את הקורוזיה שכן ריכוז האלקטרוליטים בחלק העליון של הבלילה מכיל חומצה באיכות ירודה, מה שיקצר את אורך חיי הסוללה.
  • רכב עומד ללא תנועה – למצבר יש דליפה כימית פנימית או פריקה עצמית טבעית. מכיוון שמכוניות מודרניות כוללות הרבה מאוד אביזרים אלקטרוניים, הרכבים לוקחים כמות קטנה של חשמל מהמצבר גם כאשר הרכב עומד. אם הרכב יעמוד כך זמן ממושך רב ללא תנועה, הסוללה תתרוקן מבלי יכולת להיטען מחדש, מה שללא ספק יפגע בה.
  • מצבר שאינו יציב – אם המצבר אינו מקובע למקומו בצורה טובה הרעידות בזמן הנסיעה יפגעו בו. לכן חשוב להזמין מצבר עד הבית על ידי מומחים ולא לבצע זאת לבד, על מנת שתהיו בטוחים כי הוא מאובטח למקומו בצורה טובה.

 

 

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן