כל מה שצריך לדעת על מצברים לרכב

כל מה שצריך לדעת על מצברים לרכב

ידע הוא כוח כשמדובר במצבר ובמערכת החשמל של המכונית שלך. למעשה, זה הלב והנשמה של הנסיעה שלך. הדבר האחרון שאתה רוצה זה להישאר תקוע עם מצבר מת. ככל שתדעו יותר על המצבר ומערכת החשמל שלכם, כך הסיכוי שתיתקעו פחות. אנו כאן כדי לעזור לך להבין בדיוק מה קורה עם המצבר ומערכת החשמל של הרכב שלך.

בממוצע, מצבר יחזיק מעמד 3 עד 5 שנים, אך הרגלי נהיגה וחשיפה לגורמים קיצוניים יכולים לקצר את חיי המצבר לרכב שלכם. אנו מציעים בדיקת סוללות בחינם. זהו בדיקת אבחון מהירה להערכת תפקוד המצבר וכמה זמן או נותר לו עד שיתחיל לעשות בעיות ולהיכשל. מה שנותן לך מושג כמה חיי מצבר נותרו לך. מבחן קטן אחד אומר לך אם המצבר שלך טובה לשימוש.

איך בדיוק עובד מצבר לרכב?

מצבר הרכב מספק את תצרוכת החשמל הדרושה להפעלת כל הרכיבים החשמליים ברכבכם. מדברים על אחריות די ענקית. ללא כוח מהמצבר, המכונית שלך, כפי שבוודאי שמת לב, לא תתניע.

בואו נסתכל כיצד פועלת הקופסא הקטנה והחזקה הזאת מתחת למכסה המנוע:

  • תגובה כימית מפעילה את מכוניתך: המצבר שלך ממיר אנרגיה כימית לאנרגיה החשמלית הדרושה להפעלת מכוניתך, ומספקת מתח להתנעה.
  • שומר על זרם חשמלי יציב: לא רק שהמצבר שלך מספק את האנרגיה הנדרשת להפעלת המכונית שלך, אלא גם מייצב את המתח (זה המונח לאספקת האנרגיה) על מנת לשמור על פעולת המנוע שלך, מצבר הרכב אולי קטן, אך הכוח שהוא מספק עצום.

 

האם ישנם סימני אזהרה העשויים להצביע על המצבר שלי מתחיל לקרטע?

"אם רק הייתי יודע מוקדם יותר." כולנו היינו שם בעבר. למרבה המזל, ישנם אינדיקציות ותסמינים שונים לכך שהמצבר עשוי להזדקק להחלפה:

 

  • הנעת מנוע איטית: כאשר אתה מנסה להתניע את הרכב, ארכובה של המנוע איטית ולוקח לו זמן מהרגיל להתניע. עדיף שתתאר זאת כצליל רעש התחלתי "רור רור רור".
  • בדוק נורית מנוע: נורת המנוע לבדוק לפעמים מופיעה כאשר כוח המצבר חלש. נוריות חיווי של מערכות מוזרות – כמו בדיקת מנוע, אורות, נוזל קירור נמוכים – יכולות להיות שיש בעיה במצבר. (זה יכול גם להיות רק שאתה צריך עוד נוזל קירור).
  • רמת נוזל מצבר נמוכה: בסוללות לרכב יש בדרך כלל חלק מהמעטפה שקוף כך שתמיד תוכלו לפקוח עין על רמת הנוזל של המצבר. אתה יכול גם לבדוק את זה על ידי הסרת המכסים האדומים והשחורים אם הם לא אטומים (רוב הסוללות המודרניות לרכב אטומות כעת לצמיתות את החלקים הללו), בשורה התחתונה: אם מפלס הנוזל נמצא מתחת ללוחות העופרת (מוליך אנרגיה) בפנים, הגיע הזמן לבדוק את המצבר ומערכת הטעינה. כאשר רמות הנוזל יורדות, זה נגרם בדרך כלל על ידי עומס יתר (חום).
  • מארז המצבר ונפיחות: אם מעטפת המצבר שלך נראית כאילו היא אכלה ארוחה גדולה מאוד והתנפחה, זה יכול להצביע על המצבר שהתקלקל. אתה יכול להאשים חום מוגזם בכך למצבר שלך להתנפח ולהפחית את חיי המצבר שלך.
  • אה, יש ריח ביצה רקוב ומסריח: ייתכן שתבחין בריח ביצה רקוב וחריף (ריח גופרית) סביב המצבר. הסיבה: דליפת מצבר. נזילה גורמת גם לקורוזיה סביב חיבורי הקטבים (שם נמצאים חיבורי הכבלים + וה-). יתכן שיהיה צורך להסיר את הזבל או שהמכונית שלך לא תתניע.
  • שלוש שנים + גיל המצבר נחשב למיושן: המצבר שלך יכולה להחזיק הרבה מעבר לשלוש שנים, אך לכל הפחות, לבדוק את מצבה הנוכחי על בסיס שנתי כשהיא מגיעה לגיל שלוש השנים. מחזורי חיי המצבר נעים בין שלוש לחמש שנים בהתאם למצבר. עם זאת, הרגלי נהיגה, מזג אוויר ונסיעות קצרות תכופות (מתחת ל -20 דקות) יכולים לקצר בצורה דרסטית את אורך החיים של מצבר הרכב.

כיצד אוכל לקבוע אם המצבר שלי ישן מדי?

ראשית, אתה יכול לבדוק את קוד התאריך בן ארבע או חמש ספרות על מארז המצבר שלך. החלק הראשון של הקוד הוא המפתח: חפש את האות והספרה. מכתב מוקצה לכל חודש – אתה יודע, כמו א 'לינואר, ב' לפברואר וכן הלאה. המספר שאחריו מהנהן לשנה, כמו ב- 9 לשנת 2009 ו- 1 לשנת 2011. קוד זה אומר לך מתי המצבר נשלחה מהמפעל למפיץ הסיטונאי המקומי שלנו. הספרות הנוספות מספרות היכן יוצרה המצבר. מצברים לרכב מחזיקים, בממוצע, שלוש עד חמש שנים. שים לב, יש גם מקרים שהמצבר יוחלף אפילו לפני, כמו בבעיות של הנעת מנוע איטית עם רמת נוזלים נמוכה. אם מארז המצבר שלך נפוח או מנופח, יש ריח ביצה רקובה ומסריחה שמגיע מהמצבר או שנורית המנוע שלך נדלקה, אם המצבר מעל גיל שלוש? מומלץ מאוד להחליפו למניעת בעיות.

 

האם מצבר תקול עלול לפגוע במערכת הטעינה או במתנע?

קחו למשל את הדוגמה הבאה. אם יש לך קרסול כואב ברגל אחת, אתה נוטה לפצות יתר ולשים יותר משקל – ולחץ – על הקרסול הבריא. אותו קונספט עם מצבר חלש. כשיש לך מצבר חלש, בסופו של דבר המכונית שלך מפעילה מתח נוסף על חלקים בריאים. מערכת ההטענה, מנוע המתנע או סולנואיד המתנע יכולים להיות מושפעים.

חלקים אלה עלולים להתקלקל מכיוון שהם שואבים מתח יתר על מנת לפצות על חוסר כוח המצבר. השאר את הבעיה לא פתורה, ותכנסו לבעיות של החלפת חלקי חשמל יקרים ברכב – בדרך כלל ללא אזהרה.

טיפ מהיר: בדיקת המערכת החשמלית שלנו מוודאת שכל החלקים הדרושים מושכים את המתח הנכון. אנו נדע מיד אם ישנם חלקים חלשים אשר עשויים להזדקק להחלפה מיידית

 

איך אתה יודע אם האלטרנטור שלך לא מספק למצבר שלך מספיק חשמל?

נתחיל בתסמינים הברורים:

  • מערכת החשמל – אורות מהבהבים מוזרים או נורות אזהרה כמו 'בדוק מנוע' מהבהבים, נעלמים ואז מופיעים שוב. כל התקלות הללו מתחילות בדרך כלל להתרחש כאשר מצבר הרכב כמעט מתרוקן ומתאמץ לספק כוח. אם האלטרנטור פגום, המצבר שלך לא מקבל טעינה תקינה.
  • התנעה איטית. אתה מתניע את המכונית שלך, והיא ממשיכה להסתובב ולהסתובב, בסופו של דבר מתניע – או לא. זה יכול להיות שהאלטרנטור שלך לא טוען את המצבר כראוי.
  • כל האמור לעיל קורה כאשר המצבר אינה מקבלת טעינה (בגלל אלטרנטור פגום). המצבר שלך ימשיך להתרוקן. כאשר זה מתרוקן לחלוטין … ובכן, כולנו יודעים מה קורה הלאה: מכונית תקועה. ולא אתה ולא אנחנו רוצים לעבור את זה.

 

טיפ מהיר: ככל שנוכל לבדוק את רכבכם מוקדם יותר, כך יש פחות סיכוי שתתמודד עם הפחד הגדול ביותר של כל נהג – מכונית שלא תתניע. סעו בראש שקט.

 

נכון שאתה מספק בדיקות מצבר לרכב בחינם?

אנשי המקצוע שלנו שיגיעו עם מצבר עד לביתכם, טרם החלפת המצבר הם יבצעו בדיקה שאכן הבעיה במצבר הרכב ולא נובע מתקלה באלטרנטור.

הנסיעה ברכב שלך היא עניין מורכב. אבל הנה עובדה ברורה: אתה זקוק למצבר מתפקד בכדי שהרכב יתפקד כפי שצריך. אחרי הכל, בלי כוח מצבר, המכונית שלך לא תתניע. מצבר הרכב שלך מספק את הזרם החשמלי הדרוש להפעלת רכיבים חשמליים. זה גם ממיר אנרגיה כימית לאנרגיה החשמלית שמניעה את המכונית שלך ומספק מתח לסטרטר שלה. וזה מייצב את המתח (המכונה גם אספקת אנרגיה) השומר על פעולת המנוע שלך.

 

Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
R-RR שירותי דרך
4.9/5
אמיתי חמוטל
אמיתי חמוטל
קרא עוד
אבי הגיע בזמן כדי להציל אותי, היה אדיב ומקצועי! שירות מעולה ומחיר הגון!!
the lab art space TLV
the lab art space TLV
קרא עוד
שירות מצוין, אמין, ללא פשרות, מחיר הוגן מאוד ונעשו מאמצים רבים להשיג מחיר טוב. שירות עד הבית יוצא מן הכלל. זו פעם שנייה שלי מול החברה ועוד אחזור במידת הצורך. ממליץ מאוד . שרון תובל.
Roman Isakov
Roman Isakov
קרא עוד
יש הפתעות בחיים, חשבתי שיש לי בעיה ברכב שככל הנראה תגיע לאלפי שקלים, לבסוף תיקון מיידי של האלטרנטור, לבסוף הבחור אמר לי סכום סימלי וההרגשה היתה מעולה לא בגלל הכסף אלה בגלל שעוד יש אנשים ישרים✊
Lea M
Lea M
קרא עוד
פעם שנייה בחודש שפונה לעזרתם, מהיר, מקצועי ומהיר הוגן בלי לצאת מהבית כדי להחליף מצבר(שתי מכוניות שונות)
Dan Topaz
Dan Topaz
קרא עוד
הקרע בצמיג תפס אותנו ברגע קשה של נסיעה להלוויה קרוב מדפחה צעיר שנפטר . אבי הבין את משמעות הרגע/הזמן ובאמת עשה הרבה מעל המצופה בכדי שנגיע בזמן ונתן כבוד , הוא הגיע , לקח את הגלגל נסע הביא גלגל אחר והכל תוך כדי דיווח ומהירות מדהימים . תודה רבה לך אבי ! מהטופזים
עדי גולדמן
עדי גולדמן
לפני 7 חודשים
קרא עוד
אבי היה מקצועי לגמרי , ישר עלה על התקלה ועבד ביעילות ובמהירות עם מחיר הוגן ממליצה בחום על השירות שלו
יהודה פי
יהודה פי
קרא עוד
פניתי לבעל העסק עם בקשה לצמיג יחודי. למרות שלא היה לו את הצמיג , עשה בירור יסודי והיפנה אותי לספק שהיה לו את הצמיג (מתוך 2 צמיגים שיש כרגע במלאי בארץ). הוא שוחח עם הספק והתמקח איתו על המחיר עבורי. חיבר אותי אליו ווידאו שטופלתי. טוב שיש אנשים שמחים לעזור לזולת ללא כל תמורה ומעלה. ממליץ עליו בכל פה.
nir gilad
nir gilad
קרא עוד
התקשרתי לקבל חילוץ לגיפ גרנד שירוקי שנתקע לאחר שניסה להתניע רכב אחר. אבי הגיע ובסבלנות וביצירתיות גיבש פיתרון שניתן יהיה להזיז את הרכב ולהביאו להמשך טיפול.
yedidya banun
yedidya banun
קרא עוד
שירות מעולה, משה הגיע במהירות, ניקה את הדלק הלא נכון שהכנסנו למיכל, הביא איתו מים קרים והציע לנו לשתות. עבד במהירות ובמקצועיות! אנחנו ממרוצים מהשירות וממליצים מאוד!
קארן חודורובסקי
קארן חודורובסקי
קרא עוד
התקשרתי בפעם הראשונה לשרות מסוג כזה עקב פנצ'ר בגלגל הרכב, שהתגלה בשעת ערב מאוחרת. תוך חצי שעה אבי מ-"ש.י. שרותי דרך" כבר היה אצלי לטפל בבעיה. זכיתי ליעוץ ושרות אמין ומקצועי. ממש מרגיע לדעת שיש כתובת לכל מיני "הפתעות" לא צפויות. תודה רבה אבי
Itay Dobrin
Itay Dobrin
קרא עוד
אמצע איילון תקוע עם הרכב ולא יודע מה לעשות?! מתקשר לאבי ובזריזות הוא בא. הסביר לי מה קרה סידר את הבעיה במהירות. בסה״כ העביר את החוויה הלא נעימה של להיתקע באיילון עם הרבה חיוכים. תודה רבה
מאיה בדש
מאיה בדש
קרא עוד
קיבלתי שירות מדהים! גלעד הגיע עד אליי הביתה ונתן שירות אדיב, מהיר ומסור. חסך לי המון טרטורים ובמחיר יותר מהוגן. ממליצה בחום!
יוקה פארק משרד
יוקה פארק משרד
קרא עוד
ערב נפלא, בעקבות תקר בצמיג ברכב בלב תל אביב,חיפשתי בגוגל פתרון נוח,זמין,מהיר ויעיל,והגעתי ליאיר,מהרגע הראשון הוא היה אדיב בשיחתנו,הרגיע ואמר שיעשו הכל כדי לסייע לי. מיד קיבלתי ממנו ווטס אפ,העביר הנחיות ברורות,סיפק צפי זמני הגעה,הוא והנהג ניהלו קשר רציף איתי,התייעצו לגבי סוגי החלפים שאני מעוניינת,הכל בשקיפות מלאה,באדיבות,בשירותיות מעולה!! והכי חשוב במחיר הוגן. תודה רבה רבה אין ספק שאעזר בכם שנית ואמליץ למקורביי. שאו ברכה והצלחה
Si_ m
Si_ m
קרא עוד
יצרתי קשר דרך הוואטספ. הגיע תוך חצי שעה בחור אדיב ומקצועי בשם אבי, החליף לי גלגל מפונצ'ר לגמרי לגלגל רזרבי, ניפח גלגלים ונתן מחיר ממש הוגן. מומלץ ביותר!!!
Yaron Rosen
Yaron Rosen
קרא עוד
קיבלתי שירות מהיר, מקצועי ואדיב מאוד!! ממליצה בחום
Eliran Almog
Eliran Almog
קרא עוד
הגיעו בצ'יק ועלו על בעיה שהייתה קיימת 5 שנים וגם מוסך מורשה לא הצליח לפתור.בשירותיות מעולה ומקצועיות יוצאת דופן אבי היקר לא וויתר עד שעלה על התקלה ולא הסכים לשום הצעה שלי לעשות חלטורה וביקש שאחליף את החלק שפגע גם ביכולת של הרדיאטור לקרר את המנוע וגם ביכולת של המזגן לקרר את הרכב. שאפו לירון ולצוות. מאוד מעריך ומהיום יש לכם שגריר בכל מקום שאליו אליו. תותחים.

Google ביקורות 4.9

מבוסס על 327 ביקורות

דילוג לתוכן