איזה מצבר מתאים לרכב שלי

איזה מצבר מתאים לרכב שלי

מדריך התאמת מצברים

סוגים שונים של מכוניות זקוקים לסוגים שונים של מצברים. בחרת את המצבר הלא נכון לרכב שלך, והמכונית שלך לא יפעל כמו שצריך. למעשה, עם מצבר שגוי, ייתכן שהמכונית שלך לא תפעל כלל, מצברים לרכב מפעילים כמעט הכל, כולל דברים מסוימים שאתה תלוי בהם כדי לשמור על בטיחותך בדרכים, כגון מגבים ואורות. מכיוון שאנו תלויים במצבר שמותקן ברכבנו, אז אנו צריכים להיות מסוגלים לבטוח במצבר הרכב שהותקן הדגם הנכון. לכן חיוני שתבחרו את המצבר שמתאים 100% למכונית שלכם.

זהו מדריך הסבר למצבר לרכב. אנו נבחן את הסוגים השונים של מצברים לרכב הזמינים, מה שיעזור לך לבחור את המתאים לך. אבל אם אתה רוצה לוודא לחלוטין, בדוק את המדריך לרכב שלך, או התקשר למכונאי שלך.

למאמר: 7 המצברים הטובים ביותר לרכב בשנת 2021

כוח הנעה מהמצבר ואורך חיים

כמו גם גודל ומותג, ישנם שני סוגים של דברים שכדאי לשים לב אליהם בעת בחירת מצבר לרכב. אלו הם:

אמפר – כמה זמן המצבר צריך להחזיק מעמד לפני שהיא נגמרת. רק צריך לזכור שכל נתון יתבסס על תנאים אופטימליים. ייתכן שהמצבר לא יחזיק מעמד כל כך הרבה זמן בתנאי נסיעה "רגילים". ככלל אצבע טוב, רוב הסוללות מחזיקות מעמד כשלוש שנים לפני שתצטרכו להטעין או להחליף אותן.

ההבדלים בין סוגי המצברים לרכב השונים, נובעים מהכוח שלהם, לדוגמא מצברי 60 אמפר, אינם יתאימו לרכבים שדורשים מצברי 90 אמפר. רכבים אשר משתמשים במצברי 60 בדרך כלל בעלי נפח מנוע קטן יותר. חשוב מאוד להתייעץ עמנו לפני שאתם בוחרים את המצבר באופן עצמאי.

איזה סוג מצבר לרכב שלי: חומצה עופרת סטדנרטים, או מצברי Start & Stop

ברגע שתחליט לקנות מצבר חדש לרכב, תגלה שיש הרבה גדלים, מותגים וסוגים שונים לבחירה. בואו נסתכל במהירות על כמה דברים שכדאי לכם לשים לב אליהם:

 

מצברי חומצות עופרת –

אלו הסוגים הנפוצים ביותר של מצברים לרכב, מכיוון שהן חזקות, אמינות והרבה יותר משתלמות מסוגים אחרים. לעתים קרובות הם מבטיחים לספק מספר התחלות מסוים לפני שתצטרך להחליף אותם, ויצרנים רבים מציעים דגמים אלו.

מצברי Start & Stop –

אלו מצברים עמידים יותר מסוללות חומצות עופרת עם מערכות הפעלה-עצירה אוטומטיות, במצברים אלו מכיוון שהמנוע מכובה מספר פעמים במהלך הנסיעה, ובשלבים אלה שבו הרכב כבוי בהמתנה להתנעה מחדש הסוללה ממשיכה לספק לכל צרכני החשמל אנרגיה בצורה רציפה. כאשר מצבר קונבנציונאלי סטנדרטי (חומצת עופרת) אינה מיועדת לפלט טעינה זה (כלומר פריקה וטעינה רציפה).

רק סוללה עם טכנולוגיית start-stop יכולה להתמודד עם דרישות אלו ולעמוד במתח

אבל כמובן, כל זה אומר שהם גם נוטים להיות הרבה יותר יקרים.

אם במכונית שלך יש טכנולוגיית הפעלה / עצירה, תזדקק למצבר מתאים. הם נוטים להיות יקרים יותר, אך גם עמידים יותר.

מומלץ מאוד לבדוק באופן קבוע את מצבר הרכב שלך. אל תחכה עד שהמצבר יגרום לך לבעיות. באמצעות בדיקות סדירות תוכל לטפל בבעיות פוטנציאליות הרבה לפני שהן גורמות לך בעיות, בכל פעם שאתה מכניס את המכונית שלך לטיפול, בקש מהם לבדוק את המצבר שלך. אתה יכול גם לבדוק את המצבר שלך בעצמך באמצעות מכשיר שנקרא Multimeter. זה יאפשר לך לדעת כמה טעינת מצבר נותרה לך.

 

אל תשאיר את המצבר שלך להתרוקן!

אם מצבר הרכב שלך מת כשאתה יוצא לדרך, לא תוכל להפעיל את המכונית שלך. אתה תישאר תקוע, והמכונית שלך פשוט לא תניע שוב עד שתקבל מצבר חדש. זו הסיבה שתמיד כדאי להזמין שירותי מצבר עד הבית, שיגיע אליך ויבדוק ראשית על הבעיה אכן מגיעה מהמצבר, כי יכול להיות מצב שהמצבר התרוקן בגלל שהאלטרנטור לא תקין ולא טוען את המצבר, כך שגם התקנה של מצבר חדש לא תפתור את הבעיה, וגם המצבר החדש יתרוקן במהרה והתקלה המקורית תחזור על עצמה, לכן אנו נוודא ראשית שהתקלה לא מגיעה מהאלטרנטור, ורק לאחר שנוודא שהוא תקין יוחלף לכם מצבר תקין ברכב שתורם את מפרט היצרן של הרכב.

 

טיפים חשובים ברכישת מצבר מקורי וחדש :

  • רכישה אצל מפיץ מורשה -מומלץ לרכוש במקום שהוא מפיץ מורשה של המצבר, כך במקרה של בעיה עם המצבר יש לכם אבא ואמא שיתנו לכם שרות בכפוף לחשבונית רכישה.
  • מספר סידורי מוטבע על המצבר – מצבר ברוב המקרים אצל מרבית היצרנים יש רישום עם מספר סידורי של המצבר.
  • תאריך יצור של המצבר – כל מצבר מוטבע עליו תאריך יצור – בדקו שלא קיבלתם מצבר ישן מלפני כמה שנים.
  • תעודת אחריות למצבר – דאגו לקבל תעודת אחריות רשמית של היבואן, ותייקו אותה יחד עם החשבונית רכישה.
Phoneicon.png

טלפון ליצירת קשר

Mail-icon.png

השאירו פרטים

Location-Icon.png

איזורי שירות

פריסה ארצית 24/6
דילוג לתוכן